Zbor deasupra unui cuib de cuci de Ken Kesey – Recenzie

coperta1

 

 

Atunci când mi-am luat cartea am fost mai întâi încântată de titlu. E nebunesc. Şi cartea în sine cam e. O să vă convingeţi pe parcurs.

Cartea a apărut la Editura Polirom în  2013.

Scriitorul Ken Kesey a devenit cunoscut odată cu acest volum. Eu l-am perceput  ca fiind o combinaţie între viaţă, libertate, realitate, iar cel mai mult este evidenţiat omul care nu se va putea supune niciodată unor reguli.

Povestea este prezentată prin intermediul unui  personaj considerat surdo-mut. Ciudat! Mi-am zis iniţial. Dar totul cam e o joacă de-a ospiciul.

Sora şefă, Ratched, este cea care impune regulile, creează o anumită ordine în spital şi e cea care are grijă în permanenţă de cei de aici. Însă intră într-un război atunci când apare un nou pacient. Randall Patrick McMurphy. Spre deosebire de ceilalţi el nu este nebun. Dar e un actor destul de bun, ce-i drept.

McMurphy vrea doar să scape de munca în folosul comunităţii. Un pierde-vară, după cum şi este numit la un moment dat.

Dar tot acest personaj e cel care le redă tuturor simţul libertăţii. Îi învaţă să râdă din nou. Îi învaţă să creadă şi în ce există dincolo de ospiciu.

Nu-mi mai e frig. Bănuiesc c-aproape am reuşit. Am ajuns acolo unde nici frigul nu mai poate ajunge. Pot să rămân aici pe veci. Nu-mi mai e nici frică. N-au cum să mai ajungă la mine. Numai cuvintele ajung la mine, şi ele se destramă.

Zborul reprezintă felul în care personajele învaţă să creadă în propria libertate, iar cuibul de cuci e o metaforă pentru societatea murdară care a ajuns să ne răpească până şi bucuria.

Puteţi comanda cartea de aici 🙂

 

 

3 gânduri despre “Zbor deasupra unui cuib de cuci de Ken Kesey – Recenzie

Lasă un răspuns

