Interviu Cristina Boncea: ,,Să pătrund cât mai adânc în mintea unui personaj sau într-o idee este ceva definitoriu pentru mine ca autor.”

cropped-10344423_10153056348643005_4571298941703182043_oPe Cristina cel mai probabil o ştiţi deja de pe Youtube. Dacă nu e aşa, atunci categoric ar trebui să daţi o fugă pe canalul ei.

Adolescentă ce dă impresia că nu se teme de nimic, Cristina Boncea, autoarea uneia dintre cele mai controversate cărţi, mărturiseşte cine a avut cea mai mare influenţă asupra dorinţei de a publica, vorbeşte despre începutul său ca scriitoare , cât şi despre noul ei roman.

 

Eşti la vârsta adolescenţei, vârsta la care cei mai mulţi se (re)descoperă. Ce te-a determinat cu adevărat să treci la un alt nivel şi să ajungi  scriitoare cu drepturi depline?

 Eu am avut mereu tangenţe cu scrisul, dar cel mai tare m-a influenţat descoperirea cărţilor Cristinei Nemerovschi, când am realizat că literatura română nu se rezumă doar la autorii clasici, spre care nu aveam nicio tentaţie să îi citesc. Eu sunt în continuare o adolescentă, cartea nu mi-a schimbat statutul, cred că pur şi simplu am fost mereu un om care ştie ce vrea.

 

Multe persoane nu au reacţionat pozitiv la primul impact cu Octopussy. Te-au descurajat acestea?

 Nu, mă aşteptam din start la acest gen de reacţii şi chiar eram curioasă ce argumente ar putea aduce unii oameni cu privire la cartea mea; haterii Cristinei Nemerovschi m-au pregătit pentru ce e mai rău, dar am găsit totuşi şi foarte mulţi oameni cărora le-a plăcut Octopussy şi pentru asta sunt foarte împlinită.

11330017_976813025691979_8141883780836736230_n

Cristina Nemerovschi poate fi considerată unul dintre oamenii care te-a marcat ca scriitoare? Care a fost momentul în care şi-a pus cu adevărat amprenta asupra ta?

Momentul când am citit primele propoziţii din Sânge Satanic au deschis o nouă lume pentru mine, niciodată nu am simţit o mai mare inspiraţie sau dorinţă de a face parte din ceva, orice era acel ceva din care făcea parte Cristina – şi anume editura Herg Benet. Fără Cristina şi editură nu cred că aş fi publicat sau nu aş fi scris cartea pe care am scris-o, poate mult mai târziu în viaţă.

 

Revenind la romanul tău, Becks şi Hyena au un stil de viaţă destul de rebel, nonconformist. Cam cât de mult te regăseşti în personajele tale?

 Pot spune că stilul meu de viaţă e mai wild decât al lor, exceptând zoofilia şi masturbatul cu diverse obiecte. Ele sunt un „eu” al meu de acum ceva vreme, chiar mai dinainte de a scrie romanul la vârsta de 16 ani. Deci da, oricum mă regăsesc 100% în ambele, cu obsesia Hyenei pentru Dumnezeu şi crush-urile stupide ale lui Becks.

 

Ai simţit vreodată că ai făcut o greşeală când ai ales să prezinţi în carte şi părţile mai puţin acceptate în societate ale omului în sine?

 Nu, nu consider că am făcut vreo greşeală legată de conţinutul cărţii, continuarea ei va cerceta şi mai în adâncime aceste părţi neacceptate, consider că nu există o limită pentru cunoaşterea lor şi cu cât iese la iveală mai mult, cu atât mai bine.

 

Ai atins destul de uşor o latură psihologică pe parcursul romanului tău, lucru care pe mine chiar m-a încântat. Ai de gând ca pe viitor să dezvolţi mai mult acest aspect? Atât în ce de-al doilea volum, cât şi pe parcursul celorlalte apariţii?

 Da, cărţile mele nu o să fie niciodată ceva pur fantasy, fără profundă implicare emoţională, doar cu acţiune şi dialog; să pătrund cât mai adânc în mintea unui personaj sau într-o idee este ceva definitoriu pentru mine ca autor.

cristina-boncea

Cum va evolua întreaga poveste în următorul volum? La ce să ne aşteptăm?

 Volumul doi urmăreşte mai mult viaţa personajului Becks şi frământările sale interioare, locaţia se schimbă în repetate rânduri şi cartea e diferită ca structură faţă de prima; am pus accentul pe alte lucruri, încercând să nu scap din vedere şi motivul bolii. Nu cred că e mai bolnavă, ci puţin mai complexă decât prima.

 

Să ne aşteptăm la o Becks şi mai rebelă ca până acum sau mai cerebrală?

 Eu cred că e mai cerebrală, cel puţin încearcă să fie, dar destinul e împotriva ei la final. O să vedeţi că ea e mai mult prototipul omului care orice ar face, sunt prea multe lucruri care nu ţin de el şi nu poate răzbi în viaţă; sună cam trist, dar ăsta e adevărul. Becks e o persoană sensibilă şi de data asta i se deschide complet cititorului, lăsând să se vadă toate temerile şi urmele de pe sufletul ei.

 

Deja ai stârnit interesul cititorilor. Aşteptăm lansarea. Când va fi aceasta?

 Cartea abia a intrat pe mâna editorului, dar Alex Voicescu a promis primăvara anului 2016 ca dată pentru lansare.

 

Ce alte planuri ai pentru anul 2016?

 În 2016 plănuiesc să îmi fac de cap cu acest al doilea volum, să stârnesc şi mai multă vâlvă în jurul său şi desigur, mai multe vânzări. Plănuiesc de asemenea să scriu, ceea ce oricum vine mereu de la sine. Pe plan personal, plănuiesc să intru la facultate şi poate să îmi găsesc un job, tot în domeniul cărţilor.

 

Te consideri o scriitoare de succes?

 Eu zic că pentru un debut lucrurile au mers surprinzător de bine, am primit mesaje de la oameni minunaţi şi importanţi din domeniu, mesaje şi recenzii încurajatoare; succesul se măsoară cel mai mult în reacţia publicului, iar pe acest plan, mă socotesc pe deplin mulţumită şi încântată.

 

Ce alte pasiuni mai ai în afara scrisului?

 Îmi place foarte mult să mă dedic cărţilor pe orice plan, prin blogul şi canalul meu de youtube. De asemenea, îmi place să fac cumpărături şi să mă plimb, să studiez limbi străine şi desigur, să ascult muzică.

 

Ce sfat le dai tinerilor care vor să publice, dar le lipseşte acea fărâmă de curaj?

 Dacă nu se simt pregătiţi, eu zic că nu e bine să se avânte. Toţi vor publica mai devreme sau mai târziu dacă asta le e menit să facă. Îi sfătuiesc să îşi revizuiască lucrările, iar dacă ei sunt mulţumiţi şi complet împăcaţi cu munca lor, abia atunci să le trimită către edituri. O uşă închisă nu trebuie să reprezinte un semn de stop, pentru o cauză în care cred cu adevărat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un gând despre “Interviu Cristina Boncea: ,,Să pătrund cât mai adânc în mintea unui personaj sau într-o idee este ceva definitoriu pentru mine ca autor.”

Lasă un răspuns

