Dorinţe literare pentru 2016

large

Anul acesta mi-am propus să citesc cel puţin 50 de cărţi. Să vedem dacă şi reuşesc. Dar dacă ar fi să iau în considerare faptul că sunt extrem de leneşă, că dorm toată ziua şi că mă uit la prea multe seriale, aş spune că cel mai probabil o să eşuez.

Chiar şi aşa, voi face o mică listă cu 12 dintre cele pe care îmi doresc să le citesc.

 

1.Biblia pierdută de Igor Berglerbiblia-pierduta-2893-2

Mi-am propus încă din 2015 să citesc cartea asta, dar de fiecare dată găseam altceva ce mi se părea şi mai bun. Ştiu că unii spun că după ce o termini, vei ajunge să priveşti lucrurile din jurul tău cu alţi ochi, alţii susţin că e chiar un risc să deschizi aşa ceva. Dar eu cred că nu mă va influenţa în niciun fel. Şi în plus, nu îmi place să ascult poveştile altora.

 

2.Adulter de Paulo Coelho

adulter-paulo-coelho-763-2

Ador tot ce scrie Coelho. Şi sunt mai mult ca sigură că nici de data aceasta nu mă va dezamăgi. Faptul că autorul ştie să contureze fiecare lucru cu o delicateţe oarecum psihologică e magnific.

 

3.Solenoid de Mircea Cărtărescu

solenoid-2968-2

Un alt autor de care aş putea spune că sunt aproape îndrăgostită. Mi-am dat seama că e ceva ce merită încă de când am citit propoziţia asta:  „Încă n-am ajuns la nici o concluzie, la nici o coerenţă, faptele mele sunt vagi fulgerări în netezimea banală a celei mai banale vieţi, mici crevase, mici inadvertenţe.” Şi tot ce ştiu acum e că abia aştept să pun mâna pe cartea asta.

 

4.Generala. Cei mai naşpa ani din viaţa mea, Vol. 1 de  James Patterson

generala-cei-mai-naspa-ani-din-viata-mea-vol-1-410-2

Cu Patterson am mai făcut cunoştinţă prin intermediul altor cărţi, iar seria Vrăjitor şi Vrăjitoare se află printre preferatele mele.

 

5.Generala. Salvaţi-mă de aici! Vol. 2 de James Patterson

generala-salvati-ma-de-aici-vol-2-436-2

 

Pentru că după primul volum vine şi al doilea, nu-i aşa? 🙂

 

6.Angelologia de  Danielle Trussoni

angelologia-18-2

Am auzit numai lucruri bune despre cartea asta şi cred că am fost extrem de încântată pentru că e un amestec între oameni, îngeri şi nephilimi. În special nephilimi. Iar eu vreau să aflu din ce în ce mai multe despre aceşti nephilimi. Am cam dezvoltat o mică obsesie pentru aşa ceva în ultimul timp.

 

7.Carrie de Stephen King

carrie-2822-2

Pentru o nebună ca mine care e în stare să citească romanele lui Stephen King înainte de culcare, cartea asta e perfectă. Nici că pot găsi o tentaţie mai mare. După ce am terminat Mr. Mercedes, am realizat că nu mă mai pot despărţi de un astfel de autor.

 

8. Viaţa lui Pi de  Yann Martel

viata-lui-pi-545-2

Da, am văzut filmul înainte de a mă apropia de carte. Şi da, ştiu că am făcut o mare tâmpenie. La fel cum ştiu toată povestea ascunsă între paginile astea. Dar tot vreau să mă bucur (şi) de cartea în sine. Sper doar să nu mă plictisesc în timp ce citesc, pentru că deja cunosc aproximativ fiecare detaliu.

 

9.O mie nouă sute optzeci şi patru de George Orwell

o-mie-noua-sute-optzeci-si-patru-1773-2

Mă tentează de mult timp romanele lui Orwell şi sper ca anul acesta să mă apuc serios de ele.

 

10.Portretul lui Dorian Gray de  Oscar Wilde

portretul-lui-dorian-gray-2359-2

Nu mi-a plăcut absolut nimic din ce am citit până acum de la Oscar Wilde. Toţi vorbesc despre el cu mult interes şi încântare, dar autorul ăsta pur şi simplu nu e pe gustul meu. Cu toate astea, o să încerc măcar să deschid „Portretul lui Dorian Gray”. Nu ştiu dacă voi şi reuşi să duc cartea la bun sfârşit.

 

11.Vina de Camelia Cavadia

vina-1794-2

Întotdeauna mi-a plăcut să studiez debutul unui autor. Iar cartea de faţă m-a cam strigat încă din 2015, însă n-am prea luat-o eu în seamă. Dar gata! E timpul pentru ea.

 

12.Pădurea norvegiană de  Haruki Murakami

padurea-norvegiana-2821-2

N-am mai citit nimic de la acest autor, dar am de gând să-i dau o şansă. Sper să merite.

 

*Articol participant la concursul organizat pentru bloggeri de către Librăria Online Librex & blogul Literatura pe tocuri.

 

 

 

 

4 gânduri despre “Dorinţe literare pentru 2016

Lasă un răspuns

