Ne vom întoarce în Muribecca – Recenzie

0_2241

Titlu: Ne vom întoarce în Muribecca

Autor: Sebastian A. Corn

Nr. Pagini: 815

Steluţe: 5/5

În centrul acţiunii se află o familie de ruşi care ajunge în jungla amazoniană pentru a face săpături pe urmele lui Fawcett*. Arheologul Vladimir Perelman provine dintr-o familie evreiască în care bunicul fusese un revoluționar troțkist secularizat, tatăl devenise un birocrat „cu înalte responsabilități” care dăduse în doaga misticismului ortodox, iar fiul (Vladimir Sergheevici) intrase timpuriu în secta planetară a celor pasionați de colonelul Fawcett. Soția lui, Marusia, specialistă în cântecele medievale de gestă, provine dintr-o familie dezorganizată. Lionel, fiul cel mare, e ofiţer pe un submarin atomic, iar Francois, fiul cel mic, e gamer, cred că e cea mai bună reprezentare a adolescentul tipic din zilele noastre.

Mi-a plăcut faptul că fiecare personaj are dreptul la câteva capitole, astfel că povestea e prezentată din mai multe perspective. Am adorat personajul Kiaui ( ,,fratele de sânge a lui Francois”), iar majoritatea dialogurilor sunt extrem de haioase.

Ne vom întoarce în Muribecca  pune faţă în faţă comunismul şi capitalismul, consumerismul şi morala.

Recomand.

Adoptă: |libris.ro| |librărie.net| |Okian|

*Fawcett a fost ultimul mare explorator victorian, şi-a petrecut viaţa în jungla amazoniană , rămânând, în mod aproape miraculos, invulnerabil la toate maladiile și pericolele care îi ucideau pe cei care se aventurau să i se alăture; a fost prieten cu Arthur Conan Doyle, creatorul lui Sherlock Holmes, pe care l-a inspirat în scrierea romanului „Lumea pierdută”; a fost de asemenea asociat cercului ocult-teozofal din jurul lui madame Blavatsky; a luptat ca voluntar în primul război mondial, supraviețuind – iarăși, aproape miraculos – măcelului care a lichidat mai bine de 1.100.000 de supuși britanici; a dispărut fără urmă într-o ultimă călătorie în jungla braziliană, în care plecase, lăsând indicii false asupra itinerariului și însoțit de doar doi oameni (fiul său și prietenul acestuia), pentru a da de urma cetății Z, obsesia lui; zeci de exploratori și-au pierdut viața la rândul lor în încercarea de a afla ce s-a ales de Fawcett și de tovarășii săi, dar până astăzi întrebarea a rămas fără răspuns. Toate acestea pot fi aflate din palpitanta și minuțioasa carte a lui David Grann, „The Lost City of Z: A Tale of Deadly Obsession in the Amazon” (2010)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: