Citate ,,Îngerul a strigat” de Fănuş Neagu

ingerul-a-strigat_1_fullsize,,Materia încorporată în roman se află la loc sigur, în inima şi sufletul meu, primită gratis de la viaţă, din amintirile părinţilor şi ale bătrânilor satului meu, iar eroul principal, Che Andrei, om vesel, îndatoritor, călare pe spinarea durerii, locuia gard în gard cu noi (a murit la vreo zece ani dupa apariţia romanului meu, pe care l-a purtat multă vreme în buzunar).
Am simţit nevoia s-aud în urechi mugetul Dunării în zatoane şi am plecat la Brăila, apoi în sălbăticia nemuritoare a bălţilor, ducând cu mine duhul ierburilor şi zâmbetul ironic al lui Che Andrei care era şi-a rămas pentru mine simbolul visătorilor mereu în drum spre Nicăieri, frumoşi în înfrângere, dar niciodată ânfrânţi cu adevărat, deznădăjduiţi şi veşnic pe prag de petrecere sau de moarte.”

  • Tu poate vrei să zaci într-o plapumă de nămol, te priveşte, da eu nu vreau. Eu ştiu ce-i lumea şi cine-i stăpânul ei.

 

  • Fiinţa omului e cea mai prefăcută şi e un prost ăla care zice că se uită-n ochii tăi şi-ţi spune cu cine are de-a face. Numa copiii sunt curaţi, fiindcă n-au avut timp să se strice, da’ le vine rându’ şi lor.

 

 

Un gând despre “Citate ,,Îngerul a strigat” de Fănuş Neagu

Lasă un răspuns

