Instinct – despre instinctul din noi

instinct

Titlu: Instinct
Autor: Ioana Duda
Editură: Herg Benet
Pagini: 176
Steluţe (1-5): 4
Adoptă: editurălibriselefant

Multe îmbrăţişări editurii pentru carte:)

 

 

 

Cu o copertă plină de mister Instinct te cucereşte încă de la prima privire. O parte din textele ce se găsesc aşezate pe paginile albe ale Instinctului sunt culese de pe blogul Ioanei Duda, blog pe care îl citesc mai mereu, mai ales pentru că eu aşa am descoperit-o pe Duda, scriind cu inima, nu cu mâinile.

Refugiată din Irak, într-o noapte a trebuit să lase tot şi să plece. Familie, prieteni, casă. Ştii câte amintiri poţi pune într-o valiză când trebuie să fugi din casa şi ţara ta? Niciuna. Iei strictul necesar şi te cari. Priveşti în jur, fotografiezi cu sufletul tot ce poţi, dai un save şi gata. Încetezi să-ţi mai pui întrebări, să te gândeşti la cei care rămân sau la ceea ce te aşteaptă. Nici nu ştiu dacă tu alegi sau sufletul se blochează pentru a putea supravieţui.

A ajuns în centrul în Timişoara noaptea, pe la patru.<<Ce ai simţit când ai ajuns aici?>>, am întrebat-o. <<Nimic. Nu puteam să simt. Trebuia să trăiesc. În momentul acela trebuia doar să supravieţuiesc. Toti ceilalţi erau agitaţi, nervoşi. Eu am întrebat unde e patul meu. Mi-au arătat o cameră. Înăuntru erau mai multe paturi. Mi-am ales unul, am deschis dulapul, l-am curăţat şi am început să despachetez. Apoi m-am pus să îmi fac exerciţiile. Nu renunţ la exerciţiile mele, orice s-ar întâmpla.>>Şi râde. Ca un copil care a făcut o prostie, dar ştie că nu va fi pedepsit.

O antrenase viaţa înainte. Războiul, bombardamentele, posibilitatea de a muri în orice clipă.

E o lectură prin care treci rapid de la o stare la alta, vei simţi bucuria, tristeţea, iubirea, durerea, curajul.

Mergi împotriva curentului, dacă tu simţi că aia-i calea ta. Cazi. Stai acolo, la pământ. Plângi, urlă şi apoi ridică-te din nou. Ia Rivanol. Dezinfectează rănile. Pupă-ţi crustele şi lasă-le acolo. Sunt tot semne din naştere. Re-naştere.

Dansează pe stradă. Cântă. Vorbeşte cu tine. Chiar cu voce tare, dacă aşa simţi nevoia.

Dar toate astea provin din instinct, din ceea ce suntem noi. Îmi place că Duda nu vine la tine cu tot felul de cuvinte dulci, cu sentimentalismul si alte lucruri de genul acesta. Ea e directă, spune tot ce gândeşte şi ce simte într-un mod extrem de direct.

Cred că aşa e şi instinctul nostru, nu ne întreabă nimic, doar vine şi ne posedă.

Primiţi-o pe Ioana în braţele voastre, vă va plăcea.

Oamenii asumaţi nu urlă. Nu se înfurie şi nu trântesc uşi de case ori de suflete. Intră şi ies din locuinţe şi vieţi, calmi şi fără drame teatrale. În ritmul lor, pe care nimeni şi nimic nu-l poate schimba.

Lasă un răspuns

