Cum m-am apucat de citit?

17103543_1307199722658986_509222178055779147_n

*Librăria mea online preferată are noi oferte de neratat: doar cărți noi, în special cărți de beletristică.

 

M-am apucat de citit prin clasa a cincea. Îmi amintesc că încercam să găsesc ceva captivant, dar şi sensibil. M-am învârtit timp de câteva minute bune prin bibliotecă, am luat la citit toate titlurile care îmi păreau mai colorate, mai interesante. M-am oprit la Singur pe lume. Bibliotecara îmi spusese din prima clipă că o să-mi placă foarte mult. Nu am avut prea multă încredere iniţial, pentru că ştiam că e destul de greu să fiu mulţumită de ceva (mereu am fost o pretenţioasă).

I-am dat dreptate pe parcursul lecturii. Povestea emoţionantă a lui Remi a reuşit să scoată de la mine câteva lacrimi. Remi ajunge un actor ambulant, având câţiva câini şi o maimuţică drept cei mai buni prieteni.

Nu cred că voi uita vreodată acea imagine cu doi dintre câini ucişi de lupi. Malot descrie cum Remi îi găseşte morţi, luându-se după urmele de sânge din zăpadă. Iar pentru că autorului i s-a părut prea fericită întreaga poveste, a mai adăugat şi moartea maimuţicii.

Pe lângă toate acestea, Remi are de înfruntat şi multe alte lucruri, se află într-o continuă mişcare, neputând sa supravieţuiască prea mult într-un singur loc, despărţindu-se de prieteni vechi în condiţii mai puţin plăcute, făcându-şi alţi prieteni, traindu-şi o parte din viaţă în închisoare, primind lovituri din toate părţile.

Ultima pagină a fost o combinaţie între emoţie, sensibilitate şi bucurie. Remi îşi descoperă adevărata identitate, duce o viaţă fericită, iar într-un colţ al camerei se află singurul câine rămas în viaţă, bătrân şi loial.

A fost o lectură care a reuşit să mă aducă mai aproape de lumea cărţilor, dar nu am de gând să recitesc vreodată Singur pe lume, fiindcă nu cred că aş mai simţi totul la fel şi nu vreau să distrug legătura dintre mine şi povestea despre care v-am vorbit.

 

 

*Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov

Lasă un răspuns

